Ogłoszenie Konkursu na opracowanie loga

Przedmiotem Konkursu jest opracowanie znaku dla projektu logo „H2– Wielkopolska”.  Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszego znaku graficznego, zwanego „logo”, charakteryzyjącego się wysokim poziomem artystycznym. Wyłonione w konkursie logo będzie wykorzystywane do promocji idei rozwoju regionu opartego na wodorze oraz budowania marki Wielkopolska.

W załączeniu:

Regulamin Konkursu H2 Wielkopolska 12.09.2018

CI WIELKOPOLSKA_ELEKTRONICZNA_MALY PLIK_WEB

Pytania i odpowiedzi:

Pytanie:

Logo powinno być spójne z księgą znaku marki Wielkopolska – na czym ta spójność ma polegać:

– czy należy zastosować nazwę Wielkopolska dokładnie czcionką użytą w logo „Wielkopolska”

– czy logo powinno tylko wizualnym charakterem nawiązywać do logo „Wielkopolska”

– na czym ma polegać uwzględnienie postanowień o godle, barwach i hymnie RP?

Odpowiedź:

Nawiązując do § 3 Regulaminu – Cel i przedmiot Konkursu:

  1. Logo powinno być spójne z księgą identyfikacji wizualnej marki WIELKOPOLSKA, stanowiącą Załącznik numer 1 do Regulaminu.
  2. Przy opracowywaniu logo „H2–Wielkopolska” uczestnicy Konkursu zobowiązani są uwzględnić postanowienia ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 441), postanowienia innych obowiązujących przepisów prawa, jak również charakter i zadania podmiotu, dla którego opracowywany jest znak graficzny.

Proszę określenie „spójne”, traktować jako nawiązujące, nieprzypadkowe, przemyślane, harmonijne … Jednak powinno być proste, zapamiętywalne i ponadczasowe, i co ważne WYJĄTKOWE.

– Nie trzeba stosować tej samej czcionki.

– Logo powinno nawiązywać do logo Marki Wielkopolska.

– Logo nie może naruszać postanowień o godle, barwach i hymnie RP, nie może być obraźliwe, prześmiewcze lub też wulgarne wobec symboli narodowych.