Projekt: „Wielkopolska 2050 – budowa marek i internacjonalizacja wielkopolskiej gospodarki na rzecz wzrostu jej konkurencyjności w obliczu wyzwań klimatycznych (Wielkopolska 2050)”
Program: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW)
Priorytet 1: Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki
Działanie 1.7 Wzmocnienie procesu przedsiębiorczego odkrywania i promocja gospodarki w regionie
Wartość projektu: 19 500 000,00 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 13 200 000,00 PLN
Zakres projektu obejmuje kompleksową promocję gospodarczą i inwestycyjną oraz budowę Marek dla wzmocnienia konkurencyjności wielkopolskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej.
Projekt obejmuje następujące obszary realizacji: udział przedsiębiorców w misjach, targach i innych, kluczowych z punktu widzenia regionu, wydarzeniach służących rozwinięciu działalności
i przygotowaniu produktu/usług na konkretny rynek, realizacja misji rozpoznawczych z udziałem przedsiębiorców oraz instytucji bezpośrednio i pośrednio wspierających MŚP, tj. uczelnie, instytuty naukowe oraz instytucje otoczenia biznesu, a także partnerów naukowych, w krajowych
i międzynarodowych wydarzeniach gospodarczych, zapewnienie przedsiębiorcom dostępu do pozyskiwania odpowiedniej wiedzy na temat opracowywania programów rozwoju eksportu i strategii działań na rynkach zagranicznych.
Celem projektu jest wzmocnienie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP oraz zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia wielkopolskiej gospodarki i wzmocnienie jej konkurencyjności na rynkach światowych poprzez promocję regionalnej gospodarki i wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Główny cel projektu jest zgodny z Celem szczegółowym EFRR.CP1.III – Wzmacnianie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP oraz tworzenie miejsc pracy w MŚP, w tym poprzez inwestycje produkcyjne. Główny cel projektu przyczynia się do realizacji Celu szczegółowego EFRR.CP1.III poprzez rozwój działalności i umiędzynarodowienie MŚP w ramach wybranych działań.
W ramach zaplanowanych działań przewiduje się realizację następujących celów:
– wzmocnienie potencjału gospodarczego regionu na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie wiarygodności przedsiębiorstw regionalnych jako atrakcyjnych partnerów handlowych,
– promocja oraz wzmocnienie rozpoznawalności marek: „Marka Wielkopolska – moc możliwości” oraz „H2Wielkopolska”,
– promocja regionalnych MŚP,
– budowa sieci współpracy przez uczelnie, instytuty naukowe i IOB-y,
– wsparcie w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla MŚP oraz poszukiwaniu i wykorzystaniu dobrych praktyk oraz wzmocnieniu potencjału działalności badawczo-rozwojowej,
– pozyskiwanie inwestorów przez MŚP oraz instytucje bezpośrednio i pośrednio wspierające MŚP,
– rozwinięcie działalności przez wielkopolskie firmy i przygotowanie produktów na konkretny rynek,
– pozyskanie przez przedsiębiorców odpowiedniej wiedzy na temat opracowywania programów rozwoju eksportu i strategii działań na rynkach zagranicznych.
Efektem projektu będzie wzrost internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw oraz wzmocnienie rozpoznawalności wielkopolskich marek na międzynarodowych rynkach oraz liczba wspartych przedsięwzięć informacyjno- promocyjnych.
Grupy docelowe:
– przedsiębiorcy
– MŚP zgodnie z IS
– uczelnie
– instytuty naukowe
– IOB-y
Na wszystkie wydarzenia ogłaszane będą otwarte nabory. Szczegóły na stronach: www.umww.pl, www.iw.org.pl
#FunduszeEU #FunduszeEuropejskie