27 sierpnia podczas webinarium Wielkopolskiej Platformy Wodorowej zaprezentowano materiały edukacyjne wprowadzające w świat gospodarki wodorowej dla nauczycieli, uczniów i studentów wielkopolskich szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych, które na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego przygotowała firma „Meet Hydrogen”.
W spotkaniu udział wzięli również przedstawiciele szkół oraz uczelni, które podpisały Porozumienie o współpracy w ramach Szkoły Wodorowej – zadania realizowanego przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, a mającego na celu m.in. poszerzenie programu nauczania o zagadnienia związane z gospodarką wodorową, energią odnawialną i zwiększeniem świadomości wobec wyzwań gospodarczych i środowiskowych.
Szkoła Wodorowa wykracza poza tradycyjną tematykę przedmiotów ścisłych, zapewniając interdyscyplinarne podejście do edukacji wodorowej. Inicjatywa ma poprawić jakość kształcenia w zakresie energii odnawialnej, edukować świadomych konsumentów, kształtować postawy przedsiębiorcze, tworzyć wykwalifikowane kadry dla tego wymagającego, ale bardzo przyszłościowego sektora gospodarki.
Jak podkreślił Pan Jacek Bogusławski, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego i Przewodniczący Wielkopolskiej Platformy Wodorowej, rozpoczynamy etap społecznego uświadamiania wodorowego poprzez edukację, stąd już w nowym roku szkolnym będziemy mogli zaoferować wielkopolskim szkołom pomocne materiały. Szeroka edukacja dotycząca zarówno zalet, jak i wyzwań dotyczących wodoru jest niezbędna, by gospodarka mogła skorzystać z tej szansy, jaką oferują technologie wodorowe.
Materiały zostały tak przygotowane, aby umożliwić ich modyfikację i dopasowanie do planu zajęć. Jak podkreślali Jakub Zwoliński i dr inż. Łukasz Lindner – przedstawiciele „Meet Hydrogen”, każdy nauczyciel, wykładowca powinien współtworzyć, rozwijać, a przede wszystkim uaktualniać zawarte w podręcznikach informacje, chociaż niektóre z zaprezentowanych rozwiązań mają charakter ponadczasowy, jak np. koncepcja ogniwa paliwowego.
– Dzięki skutecznej edukacji możemy oferować młodzieży szansę na stabilną i interesującą pracę. Przyszłe kadry dla rozwoju gospodarki to nie tylko inżynierowie i naukowcy, ale także technicy. Już dzisiaj firmy borykają się z brakiem wyspecjalizowanych pracowników. Szkoła Wodorowa pokazuje młodym ludziom, że mogą znaleźć swoje miejsce w gospodarce wodorowej – czy jako pracownik, czy też tworząc własne biznesy w całym łańcuchu wartości – podkreślił Pan Jacek Bogusławski.